Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 17 april 2019

NAMNÄNDRING på bloggen!!!

Har beslutat att med omedelbar verkan ändra namnet på min blogg från "LUBBES BLOGG om livet i Gubbholms kommun på Öland" till det tidigare "LUBBES BLOGG om livet i Borgholms kommun på Öland". Ändringen är det rödmarkerade ordet ovan. 

FÖRE namnändring

EFTER namnändring


Denna ändring har föranletts av att kommunen inte längre uppfyller kriterierna för att få kallas Gubbholm, där alla ordförandena i kommunens samtliga styrelser och nämnder ska vara gubbar. Så är det nu inte längre.
Kommunstyrelsens ordförande har nämligen visat sig vara en käring!*
Käring


Foto: Per Lublin


*) Fotnot : Därmed absolut inget ont sagt om kvinnor, det är något helt annat än käringar! 

  
Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR 

2 kommentarer:

  1. Där träffade du huvudet på spiken, Lubbe! Bra!

    Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bosse!

      Och ändå hade jag inte ens en hammare ... !!!

      :-)

      Radera