Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 19 november 2019

Ganska stormigt möte

Det blev ett ganska stormigt kommunfullmäktigemöte i går kväll. Lite som en debatt i brittiska underhuset, men ändå inte riktigt ...
Brittiska underhuset

HÄR EN MENY som du kan plocka eventuella godbitar ur:
 
  • Vem var det egentligen som borde be om ursäkt? Hör HÄR! - 1 minut  
  • Interpellationsdebatt om framtida trygghetsboende och vad våra äldre är värda, där Ilko inte ville (kanske inte kunde) besvara ställda följdfrågor - 12 minuter
Vill du följa hela mötet från början till slut kan du klicka HÄR
Kommentarer
 Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

2 kommentarer:

  1. Nu kommer den gröna påsen sannolikt få sällskap av en röd påse. Från och med maj nästa vill nämligen KSRR börja dela ut påsar även för vanligt restavfall – gratis.

    SvaraRadera
  2. Ungefär som jag ville. Ibland är dom klokare på länsnivå än vad våra kommunpolitiker är. Åter får man skämmas för dom som styr och ställer och fattar beslut i Gubbholms kommun.

    SvaraRadera