Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 1 augusti 2019

Sommarlovet fortsätter

Mitt sommarlov från bloggskrivandet går nu in på sin andra månad och fortsätter ännu en tid. Det är några veckor kvar till höstterminen ska börja och det känns skönt att inte sitta alltför mycket vid tangentbordet. 
Annars började juli månad med en intensiv Almedalsvecka för min del. Sedan har det varit mera lugnt. 
Dock med rätt mycket funderingar på vårt klimat och på vad vi människor ställt till med och fortsätter att ställa till med. Är allvarligt rädd för att vi till slut tar kål på oss själva genom att ta kål på förutsättningarna för mänskligt liv på jorden. 
Så det är bäst att fortsätta att njuta av sommarlovet så länge det varar!
                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar