Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 11 februari 2022

Gubbkulturen frodas i Gubbholms kommun

IDAG fick jag - i egenskap av gruppledare för ett av partierna i kommunfullmäktige - möjlighet att deltaga i en så kallad ”budgetdag” i Gubbholms kommun, där en av dom fyra gubbar som utgör kommunledningen - jag ska här vara snäll och inte avslöja vem av dem - kallade en arbetskollega som är högskoleutbildad ekonom för ”vår lilla sekreterare” för att sedan backa och säga ”vår sekreterare”. 

Det var väl tur att det var ett distansmöte, för annars hade han väl sträckt fram handen och klappat henne på rumpan av bara farten.  

Väl att nämna förmärkte jag ingen reaktion över det gubbiga uttrycket från någon av dom andra tre i den så kallade kommunledningen. Gubbholms kommun i ett nötskal.

Med andra ord: Gubbkulturen frodas i Gubbholms kommun.

Tydligt konstaterat av 

Per Lublin

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar