Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 16 juli 2020

Det handlar om restaurangen Meza på gågatan!

För att ingen ska behöva undra vilken restaurant det är i Borgholm som har fått föreläggande från kommunens inspektörer på grund av trängsel, så ska här klargöras att det handlar om Meza på Storgatan 19 (där tidigare Spel-hörnan huserade - och för länge sedan Borgholms Bokhandel).   
Meza som bara är öppen på sommaren ägs och drivs av personer på fastlandet som kommer hit under högsäsongen och tjänar pengar här som vi inte får en enda skattekrona från. Tror inte så många borgholmsbor skulle gråta om den restaurangen blev stängd.  
Förstår man inte sitt ansvar för att gästerna håller avstånd från varandra så är det bara för kommunen att stänga den direkt. Utan några ytterligare förelägganden!
 Foto: Per Lublin
Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar