Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 18 oktober 2019

Välkommen Cecilia!

Så har nytillträdda civilmininistern Lena Micko (som efterträtt Ardalan Shekarabi som nu blivit något annat) utsett Cecilia Schelin Seidegård till ny landshövding i Kalmar län. Ett utmärkt val!  
Cecilia som är uppvuxen i Visby har de senaste nio åren varit en populär landshövding på Gotland. 
Almedalsveckan 2014. Cecilia inviger
Nu går Cecilia Schelin Seidegård från ö till en annan. 
Låt vara att hennes nya länsresidens ligger i Kalmar, men därifrån kan man i alla fall blicka ut över Öland. 
Tillträder på måndag! Här går det undan. 
Varmt välkommen Cecilia! 

Relaterat inlägg:
Vi behöver en landshövding som prioriterar klimatfrågor, miljö, naturskydd och hållbara kommunikationer - en som Greta kunde gilla! - fredag 27 september 2019
 Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar