Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 18 april 2020

Tuppen Borge har brunnit ner!

Påsken fick ett brått och trist slut i Borgholm tidigt nu på morgonen när påsktuppen på torget brann ner. Det var klockan 3.20 som larmet kom att tuppen brann. HÄR kan du se en film från branden som finns i Ölandsbladets nätupplaga.
Brandorsaken är än så länge okänd, men kanske var det någon galning som tröttnat på tuppens galande som passat på att sätta eld på den. Trist är det hur som helst.
Tuppen Borge har nu prytt torget i Borgholm fem påskar i rad alltsedan jubileumsåret 2016 och har varit ett mycket populärt fotomotiv. 

Tuppen Borge
Foto: Per Lublin

Kommentarer
 Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar