Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 15 januari 2021

Surt från jullovet

Surt från jullovet här i Borgholm var väl annars att någon eller några dristat sig till att sätta eld på den stora tomtegubben på torget natten till annandag jul. Så förbaskat onödigt! 
Och det kunde ha gått betydligt värre om branden spridit sig!  
Vederbörande våldsverkare ska definitivt inte ha några julklappar nästa jul är det minsta vi kan tycka. Och därtill offentlig risbastu på torget.
                 
Än surare blir det att få veta att kommunens webbkameror som man trodde skulle filma det som händer och sker på torget - så att polisen i efterhand skulle kunna identifiera den eller de skyldiga - inte spelar in någonting utan endast visar i realtid!
     
Detta måste snarast ändras på, så trots jullov skrev jag en motion om saken och hoppas att kommunledningen får eld i baken att agera lite snabbare än den onödigt långa tid det brukar ta för en motion att beredas. 
    
Webbkamerorna måste ju börja spela in, annars har vi ingen nytta av dem! 

 

Foto: Gia Thörnqvist
Kommentarer

Vill du se mina senaste inlägg, ”klicka " R 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar