Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 6 oktober 2018

Politikerna har lekstuga även här i Borgholms kommun. Hur väljarna röstat sk-ter dom i!


Slanten från väljarna
Det verkar som om den politiska lekstugan uppe i den svenska huvudstaden har spritt sig hit till Borgholm. Inte heller här vill politikerna tala med vilka som helst och man visar inte heller här någon som helst respekt mot de väljare som man anser har "röstat fel" - oavsett hur många dessa väljare faktiskt är. 
Trots att det endast var fyra(!) politiker i kommunvalet i Borgholms kommun som fick fler personröster (kryss) än jag, så är det ännu inga som har hört av sig för att erbjuda mig en plats i kommunstyrelsen! 
Hellre erbjuder man platser till sådana som kommer långt ner på krysslistan och bara fått tiondelen så många personröster som jag har fått.
Är man rädd för kompetens i kommunstyrelsen eller varför nonchalerar man dom väljare som trots allt har röstat på mig? 
Måleri: August Malmström (1829 - 1901)
Kommentarer
Relaterat inlägg:
En enkel med solklar VALANALYS - måndag 1 oktober 2018

 Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR!

3 kommentarer:

  1. Vad är din åsikt om hur SD-politiker har bemöts och fortfarande bemöts i det politiska livet?

    SvaraRadera
  2. Dom bemöts ungefär likadant som Ölandspartiet bemöts av SAMTLIGA övriga partier i Borgholms kommun!

    SvaraRadera
  3. Fredrik Anderson7 oktober 2018 kl. 13:23

    De folkvalda politiska partierna bör absolut få en plats vardera i kommunstyrelsen. Precis som när det gäller antalet kryssröster, först då kan man tala om en demokrati.

    SvaraRadera