Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 2 december 2020

Stämningsfullt men idiotiskt - i år borde man ha gjort uppehåll!

I fredags var det ljuständning i Borgholm. Fint och stämningsfullt. Eller hur?

Men vad f-n!!!? Vad ställer man till med? Samlar mer folk på torget än på mycket länge mitt under värsta coronapandemin och när smittspridning hos oss är värre än någonsin!!! Rent ut sagt idiotiskt!!!

När alla ansvarsfulla med ansvar avstår från offentliga samlingar med mer än åtta personer (begravningar undantagna där tjugo personer tillåts närvara med iakttagande av avstånd)!!!

I fredags stod folk packade som sillar på torget för att se granen och övrig julbelysning tändas. Det må vara hur tjusigt som helst, men i år borde man ha gjort uppehåll - precis som med Nobelfesten och mycket annat som inte kan äga rum i år!

Att i år dra ihop bortåt femhundra personer till att trängas på torg och gator i vår stad och kunna smitta ner varandra mitt i värsta pandemin är väl ändå något av det dummaste som någon kan göra.

Säg nu bara inte att en endaste krona av kommunmedborgarnas skattepengar har använts till detta

Kommentarer

Vill du se mina senaste inlägg, ”klicka" R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar