Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 17 januari 2018

Petad Marcel kan leda till bättre samarbete efter höstens val.

På extra dåligt humör
Kommunfullmäktigeledamoten Marcel van Luijns extra dåliga humör i måndags beror väl delvis på att han nyligen petats från förstaplatsen på moderatpartiets valsedlar i höst. En degradering som vi kunde läsa om i Ölandsbladet igår, där han inte lyckades dölja sin besvikelse.
Jag tror dock att det kommer att bli betydligt lättare att samarbeta med Carl Malgerud (M) - i kommunstyrelsen ifall denne få tar över Marcels plats där. Förutsatt att jag att själv får vara kvar där förstås. Något som i hög grad beror på väljarna i höst.
* * * * * * * 
Skulle vilja se ett samarbete över alla partigränser i kommunstyrelsen så att alla partier kan verka tillsammans för att uppnå bästa resultat för medborgarna, men det är tyvärr en omöjlighet så länge som Marcel sitter kvar där. 
Det senare gäller dessvärre även beträffande Marcels radarpartner Sofie Loirendal (DÖL) som ju har en konstig uppfattning om vad begreppet "tillsammans" innebär. 
Så det är minst sagt spännande hur det ska bli för vår kommun efter höstens val! Det handlar mycket om vilka personer som får väljarnas förtroende. 
Arkivfoto: Per Lublin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar