Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 8 februari 2022

Kameraövervakning, tack!


Klicka på tidningsartikeln om du vill få den större!

Polisen efterlyser uppgifter från dom som kan ha sett något på gator  och torg i Borgholm natten mellan fredag och lördag. Det handlar om två svartklädda knivbeväpnade unga män i tjugoårsåldern.

Själv efterlyser jag vad som kan ha hänt med min motion om kameraövervakning, den andra i ordningen. Den förra avslogs tidigare vid ett kommunfullmäktigesammanträde där jag trots pandemin inte tilläts vara med på distans - och därför p g a smittrisken inte deltog - varpå jag kvickt som ögat lämnat in en ny motion om att få till stånd fungerande kameraövervakning på torget.

När ska ansvariga i ansvariga i Stadshuset få arslet ut vagnen och när ska den nya motionen få komma upp på bordet och leda till beslut?Förhoppningsvis positivt denna gång!

Kameraövervakning snarast, tack!!!

Per Lublin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar