Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 28 februari 2012

På G igen!


Det har nu gått nästan en hel månad utan att jag har skrivit ett endaste inlägg på bloggen. I början av månaden var det förståeligt att jag lät bli. Då var det sedan en tid tillbaka full kris i vårt parti, där två av våra medarbetare av grumliga motiv börjat göra allt de kunde för att skada Ölandspartiet och det som partiet står för. Det kändes inte roligt att blogga då. Inte heller kändes det särskilt engagerande just då med de politiska frågorna som vi egentligen borde syssla med. Allt för mycket tid och kraft gick åt till att reda upp situationen i det egna partiet.

Partiet har under den gångna månaden gått igenom något av ett stålbad med ett par svåra men nödvändiga beslut. Efter det har den kvarvarande partigruppens träffar åter präglats av den framtidstro och positiva anda som vi hade vid starten för snart två år sedan. Nya Ölandspartiet är på G igen! Det känns härligt!

För min del känns det åter sporrande och angeläget att blogga om det som händer och sker på vår ö. Och om litet av varje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar