Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 22 januari 2012

Ölandsrevyn - toppenunderhållning


Igår var jag på Ölandsrevyn. På Harrys i Borgholm. Perfekt lokal med trevlig stämning för en revyföreställning. Trots att det var sista föreställingen (av fyra) så var det fullsatt.

Jag minns för något år sen när dåvarande Mörbylångarevyn gick i graven. Den var en revy som friskt behandlade ämnen från båda ölandskommunerna och framträdde också i båda. En av anledningarna var den njugghet som mörbylångapoltikerna visade den, dom tålde väl ionte att bli skämtade om. Mörbylångarevyn var ju egentligen en revy som behandlade ämnen från båda ölandskommunerna, men man kan säga att mörbylångapolitikerna prioriterade bort den och slapp bli gisslade för ett år.

Då skrev jag i bloggen och hälsade jag dem välkomna hit till Borgholm istället och föreslog dem att kalla sig Borgholmsrevyn istället. Och så har det blivit, fast dom kallar sig Ölandsrevyn och det är väl egentligen ännu bättre.

Och roligt var det på Harrys igår kväll. Underhållning när den är som bäst.

Tänk vad vi kan här på Öland! Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar