Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 26 augusti 2015

Att betala för sig

Själv har jag ett minne av hur jag för cirka femton år sedan - förra gången som jag satt med i kommunstyrelsen och vi hade ett möte i Löttorp råkade sabotera matsmältningen för övriga kommunstyrelsen - när vi hade lunchpaus på Morells - genom att gå fram till kassan och betala min mat själv och högt och ljudligt uppmana övriga politikergänget att göra likadant. Något som väckte viss munterhet övriga matgäster, särskilt efter att jag tillfrågat dessa om dom ville bjuda politikerna på lunchen och dom svarat nej och politikerna sedan - uppenbart motvilligt - den ena efter den andra gick fram till kassan och betalade för sig. 
Därefter var det ganska tryckt stämning vid politikernas bord och jag minns inte att jag någon gång senare under min återstående tid i kommunstyrelsen på den tiden blev inviterad att följa med på gemensamt lunchätande.
Kommentarer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar