Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 31 juli 2010

Skärpning Per Lublin!


Jag hade så när glömt det, men jag har ju lovat - mig själv - att väga mig på morgonen den sista varje månad, och det råkar ju vara idag.

Den här månaden har jag inte ätit vare sig GI eller LCHF-kost och följaktligen har jag sedan den sista i förra månaden gått upp hela 3 kilo. När jag vägde mig nyss stannade vågen nämligen på 78,8 kg och för en månad sedan stannade den på 75,8.

Den här månaden började med Almedalsveckans alla läckerheter och där gjordes inga undantag för kolhydrater precis och sen har titt som oftas blivit ostgratinerade frallor till frukost, kanelbullar till fikat under dagen, glass när det varit varmt, någon gin och tonic ibland samt en och annan chipspåse på kvällen.

Jag kan ju alltid skylla på ryktena om att min huvudmotståndare i valet, Lisbeth Lennartsson, har gått upp i vikt, och att jag då inte bör vara sämre. Men det är inte riktigt sanningsenligt, för inte behöver jag skaffa mig dåliga vanor för att någon annan kanske har det.

Nej jag får nog skärpa till mig om jag vill slippa övervikt och därav försämrad hälsa. I morgon får det bli broccoli till frukost, med olja och riven parmesan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar