Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 9 november 2012

DOM HÄR vill inte att Ni ska få se och höra!


Efter det senaste kommunfullmäktigemötet och det kuppartade beslutet mot  fortsatta webbsändningar från kommunfullmäktige hade jag ett inlägg här på bloggen med rubriken  Tjugoen visade sina fula trynen: Dom vill hindra allmänheten från att kunna följa kommunfullmäktige på webben! 
Där skrev jag bl a att dom 21 nej-sägarna till fortsatta webbsändningar " förtjänar att namnges här när protokollet är klart". 
Här är dom tjugoett som vid omröstningen i kommunfullmäktige visade att dom inte vill att allmänheten ska kunna sitta hemma och följa vad som sägs i kommunfullmäktige:




Lisbeth Lennartsson(Cp)


Eddie Forsman (M)


Stig Bertilsson (Cp)


Torbjörn Nilsson (M)


Eva Wahlgren (Cp)


Sven Ingvar Nilsson (Cp)


Eva Karlström (M)


Christina Ateva(Cp)


Bodil Rosengren (-)


Peter Bengtsson (M)


Mats Axelsson (Fp)


Lennart Olsson (Cp)


Annette Andreen (M)


Peder Svensson (Cp)


Mikael Almqvist (Kd)


Tore Jonsson (Cp)


Björn Engström (M)


Elisabeth Svensson(Cp)


Siw Nilsson (M)


Daniel Nilsson (Cp)

Jan Erici (M)

2 kommentarer:

  1. Ja Du Per! Det här var starkt. Finner dock att Du gör grisarna orätt: dom anses vara intelligenta och renliga!!! Men för mig kommer strålande tider! Dags att damma av filmkameran och göra comeback i fullmäktige!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller med om att mitt inlägg tyvärr kan vara kränkande för fyrbenta svin.

    Det gläder mig stort att Du är beredd att åter komma med filmkameran till kommunfullmäktige. Det gläder säkert även alla dom medborgare som uppskattar att kunna sitta hemma och se hur det går till när deras politiker i kommunfullmäktige beslutar i viktiga frågor och som är besvikna över att "de tjugoens" agerande för att stoppa webb-inspelningarna.

    Stort tack, Stefan!

    SvaraRadera