Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 17 juni 2015

Halvvägs får ni väldigt gärna "gilla sidan"!

Nu står vi i beredningsgruppen någonstans halvvägs in i tiden när det gäller att skapa ett åtgärdspaket för att vända den hittillsvarande negativa befolkningsutvecklingen på norra Öland. I måndags kunde vi lämna en delrapport om vad vi gjort och lite om hur vi tänker gå vidare på kommunfullmäktiges bord 
Det kan ju vara bra om även ni andra som är intresserade kan ta del av rapporten, så jag bjussar på en länk. Klicka HÄR och sen får ni väldigt gärna "gilla sidan"!
Vill du kommentera, klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar