Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 26 augusti 2018

Vi i Ölandspartiet hoppas på ert stöd så att något händer!

Skämt åsido, nu handlar det verkligen om att det blir fler som lägger sina röster på Ölandspartiet i årets kommunval. Så att vi blir flera som blir invalda och verkligen kan åstadkomma något.
Så alla ni som gillade vårt valmanifest som ni fick i era brevlådor i förrförra veckan, nu får vi hoppas på ert stöd för att ta itu med det som vi går till val på! Så att något händer!
Kommentarer

4 kommentarer:

  1. Helt ärligt Per blir vi lockade av att lägga en röst på ert parti när det finns så mycket negativitet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har tydligen inte läst Ölandspartiets valmanifest. För du kan väl knappast se något negativt i att vi vill skapa en bättre och guldkantad äldreomsorg, öka stödet för funktionsnedsatta, stärka mellanstadieskolorna och låta sjätteklassarna får ingå, förbättra kollektivtrafiken, slopa behovsprövning för färdtjänsten för dom om fyllt åttio, ha en öppen kommun med insyn för allmänheten vid nämndernas sammanträden, ha mer inflytande för medborgarna i frågor som berör dem, gynna byggande av hyresbostäder där de flesta har råd att bo, värna om fina naturområden och göra något positivt för våra ungdomar? Läs vårt valmanifest och begrunda! Ring mig gärna på tel 0708 - 20 86 28 och presentera dig, så får du veta mer!

      Radera
  2. Ja, det är det ända som är positivt isåfall. Jag gick på torget på bonde marknaden när du hade tal och Ilko sa till dig av att sluta så att folk applåderade. Då borde man tänka om att man gör fel. Det är mycket diskussioner om dig just nu och det är inte många som säger så gott om det här. Jag hoppas att du kan ändra dig och inse lite grann. Jag vet var jag kommer lägga min röst denna gång iallafall!

    SvaraRadera
  3. Med anledning av ytterligare en kommentar som inkommit här, så är det väl lika bra att klargöra att ANONYMA påhopp riktade mot person inte publiceras.

    SvaraRadera