Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 13 februari 2020

Förslag för buss-stationen och att kunna ha väntsalen öppen som tidigare

Lika illa gick det vid kommunfullmäktigemötet i måndags med mitt förslag att försöka flytta tillbaka turistbyrån och annan verksamhet till buss-stationen för att kunna ha väntsalen öppen som tidigare. 
Förslaget bemöttes med kompakt tystnad och röstades ner med siffrorna 33 - 2. Kommunfullmäktige i ett nötskal. 
HÄR kan du höra mitt argumenterande inför döva öron och själv se bemötandet samt även höra min något vassa slutkommentar. Alltihop under sju och en halv minut.
Hade det varit Ilko som kommit med samma förslag, så hade det säkert bifallits utan minsta problem. Kunde jag inte låta bli att påpeka. 
Men Ilko är ju inte den som brukar komma med bra förslag numera. Han är mera intresserad av makten än av det som kan vara bra för Borgholms stad och kommunmedborgarna.
 Kommentarer
 Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

2 kommentarer:

  1. Bra att du jobbar för att få ordning på området runt om och även busstationen. Jag jobbar själv som bussförare och hör ofta resenärer som beklagar sej över att det inte finns tillgång till väntsal, utan att de är tvungna att sitta utomhus och frysa i väntan på bussbyte eller avgångstid. Och det finns de som får vänta någon timme eller så för att komma vidare till Na. Öland dit bussarna inte går lika tätt som de gör sommartid. Så oktober till början av april borde de åtminstone kunna hålla den gamla väntsalen öppen, och gärna få dit turistbyrån igen, det är trevligare med lite verksamhet i lokalerna.

    SvaraRadera
  2. Tack för stödet, Kenneth!
    Har inte gett upp utan jobbar vidare med den här saken!

    SvaraRadera