Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 19 februari 2020

Låt oss slå ett slag för Ingemansland

Just nu kan man läsa om en tävling på kommunens hemsida där man efterlyser namnförslag till den nya lekplatsen änden av Björkvägen i Löttorp. Ett givet namn på lekplatsenborde vara ”Ingemansland” som ett litet hedrande av Katja Ingeman, utan vars idoga arbete lekplatsen aldrig hade kommit till stånd. 
Katja är en kvinna som vet hur en slipsten ska dras, så hon lyckades faktiskt få alla kort på rätt plats så perfekt att invigningsdagen för lekplatsen redan var spikad och platsen utsedd innan beslut togs om att den skulle byggas.
”Ingemansland” är nu inget som jag själv har kommit på, men jag tyckte att det var ett passande namn redan när jag råkade få höra det redan i ett tidigt skede. Undrar till och med om det inte är något som Katja själv har kommit på lite skämtsamt.
Så nu är det bara för alla och envar att mejla till kommun@borgholm, ange ”Namntävling” som ämne i mejlet och skriv sedan som text:  
Lekplatsen: Ingemansland. 
Ju fler som gör så (och senast den sista februari), desto större är chansen att det namnet vinner och att det inte blir något fånigt intetsägande som t ex ”Björkbacken”.
 Kommentarer
 Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar