Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 11 maj 2022

Förlåt en slarver! Låt oss göra ett nytt försök!


Är väl inte så lyckad som ansvarig utgivare för Ölandsbloggen när så få inlägg presterats under senaste månad. Men det beror inte bara på lättja. Väldigt få har bidragit med egna texter och själv har jag varit väldigt upptagen med så mycket annat.
 
Förhoppningsvis skärper jag och drar mitt strå till stacken och ser till Ölandsbloggen blir vad det är tänkt - ett fritt debattforum för alla när det gäller Öland. Med snabba puckar. Eller så får någon annan som vill ta över. 
  
Eller så kanske det inte behövs någon fri och öppen ölandsblogg?
  
På Facebook debatteras det ju hej vilt redan, så det kanske räcker?
  
Grejen är bara att där fladdrar allt förbi i en farlig fart, så om en vecka kan det mesta som skrivits redan vara glömt.
  
På en blogg däremot ligger allting kvar och försvinner inte, vilket ger orden mer kraft och betydelse. Vilket väl ändå borde vara lockande för debattörer, eller?
  
Vi gör väl ett försök till och hoppas att ni läsare vill vara med och tycka till om ett och annat som gäller Öland. Och så håller vi god ton och kastar inte skit på andra. Nu är det bara att hålla tummarna!
 
Hälsningar
Per Lublin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar