Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 2 april 2013

Förlåt Ilko,förlåt Ilkos familj och förlåt ni läsare som blev lurade!


Jag får be Ilko Corkovic med familj om ursäkt för att Ilko i gårdagens aprilskämt på denna blogg hade hamnat i sänghalmen med kommunalrådet Lisbeth Lögnartsson! Att förpassa Ilko mellan lakanen med centerns värsta spån var naturligtvis inte snällt av mig, gift karl med familj och allt som han är! Det hela var ju inte ens sant, eftersom det var första april igår!
 
Det var pinsamt många av min goda läsare som lät sig luras av mitt lilla aprilskämt igår och klickade på länken för att få läsa hela tidningsartikeln om den snaskiga historien. Någon sådan tidningsartikel fanns naturligtvis inte. Hela historien var helt och hållet påhittad av mig med viss inspiration från historien mellan Johan Persson och Malin Petersson i Kalmar och en tre år gammal tidningsartikel om  det då nyförälskade kommunalrådet i Borgholm. 
Dom som klickade på länken fick istället veta att det var första april!
 
Jag får nog också be mina aprillurade läsare om ursäkt, för dom borde faktsikt kunna lita till att jag håller mig till sannningen på min blogg och det gjorde jag ju inte igår!
Men jag kunde inte låta bli att skoja lite igår och så följsam som Ilko är mot Lisbeth Lögnartsson i politiken så låg ju mitt aprilskämt igår ganska nära i borgholmsluften!

För övrigt hade vi ju en tidningsfri dag på Öland igår, så i år  vi var kanske färre än vanligt som blev lurade april. Jag bjussar på en länk åt dom som vill titta på några andra aprilskämt, det är bara att klicka här!
 
Vill Du kommentera, klicka här!

1 kommentar:

  1. Håller med dig fullt och fast, ge Lennartsson kicken är det enda raka. Hon måste sparkas innan hon får rätt till politikerpension om det är på det viset. Hon kan ju inte sköta det jobb hon har så varför ska vi då försörja henne till döddagar?

    Peter S

    SvaraRadera