Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 7 juli 2014

Efter en Almedalsvecka i Visby: Borta bra, men hemma bäst!

Efter en veckas semester från både kommunalpolitiken och bloggskrivandet - som jag tillbringat i fantastiska Visby tillsammans med mina tecknarpennor, studerat Almedalscirkusen ytterligare och faktiskt hittat ett och annat guldkorn som vi kan nytta av i vår kommun - så är det skönt att vara hemma igen. 
Visby är en fantastisk stad som nu till och med har fått egen tunnelbana :-) 
Tunnelbanenedgång vid Trappgränd
Vimlet av lobbyister, föreläsare, debattörer, allsköns politiker och minglare och debattörer under Almealsveckan i Visby blir bara större år från år. En och annan har blivit uppfångad av mina pennor. 
I heta stolen
Guldkornen som vi kan ha nytta av återkommer jag till allt eftersom. 
Men hur som helst:
Borta bra, men hemma bäst! 
Foton och teckning: Per Lublin

Vill Du kommentera, klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar