Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 11 juni 2018

Dom första dropparna från ovan

För tio minuter sedan kom dom. Dom första dropparna från ovan. Dom första sen jag vet inte när. Äntligen! 
Stora, milt plaskiga, lätt svalkande och efterlängtande.
Hade just fyllt fyra tvålitersflaskor med vatten och var - morgonpigg som jag är - ute med dessa för att förbarma mig över några törstiga prästkragar och ett par stånd med penseer samt ge liv åt en petunia, några blåklint och ytterligare ett sommarblomster på gårdsplanen här hemma i Borgholm. Tror att det var det som ledde till att dom första regndropparna kom. 
Fungerade faktiskt minst lika bra som en regndans i Mörbylånga!
Nu kan man i Borgholm njuta av ett milt sommarregn i 17 graders värme. Hoppas innerligt att även den öländska landsbygden nu får del av den välbehövliga himmelska gåvan. 
Kommentarer
Relaterade inlägg:
Längtar efter nattliga regn - torsdag 7 juni 2018
 Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar