Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 4 juni 2018

Lördag med långloppis med "knallar" i Borgholm

Lördagens begivenhet i Borgholm var en "långloppis" längs i stort sett hela gågatan. 
Fint väder och cirka 120 knallar på plats enligt cityföreningens Kenneth Sunesson, som själv passade på att sälja lite husgeråd på torget. Kenneth gjorde sig en gång i tiden känd för en bredare publik för med sin korvkiosk "Kenneth på torget". Nu blev det lite "Kenneth på torget" igen men med tallrikar, glasvaser och ljusstakar istället för korv och hamburgare. Samt med sin Anneli Melbin vid sin sida.

"Kenneth på torget" med husgeråd och sin Anneli och med nyupputsad kyrka i bakgrunden
Roligaste knallen var nog Bo Sundman från Färjestaden, som jag under "hjulmarknaden" i våras köpt en cykel av för 150:- och som nu även hade originallåset till mig. Han hade etablarerat sig på gågatan framför Pressbyrån. Vid sidan av olika prylar och mojänger - däribland ett unikum - hade han även en sommarstuga vid Sandby badet nära Löttorp att sälja. Utan loppor får vi hoppas, även om det råkade vara loppmarknad.
Bo Sundman med sina prylar framför Pressbyrån
Däribland detta unikum gjort av rotdelar och ett stycke urholkad trädstam - något unikt som bara finns i ett enda exemplar i hela världen!
Vad av allt detta som blev sålt är en annan femma. 
Foto: Per Lublin 
Kommentarer
     
Relaterade inlägg: 
(H)julmarknad i Borgholm med tomtar - måndag 20 april 2018 
Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar