Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 15 februari 2019

Brev till kejsaren

Till kommunalrådet Ilko I Corkovic i Stadshuset - numera kejsar Ilko I * - kom det för en tid sedan ett brev från Per Einarsson uppe i Grankullavik:

Hej Ilko 
Nu agerar politikerna på södra Öland när det gäller KLT. (Du har ju suttit i KLT:s styrelse och måste vara väl medveten om situationen eller hur, Ilko?) 
Men du och övriga politiker i Borgholm skiter i saker som är viktiga för oss längst upp på norra Öland. 
Det gäller inte bara KLT utan även frågan om fiber mm, som jag omtalat för dig vid flera tillfällen, utan någon som helst reaktion från din sida. 
För din information så har ytterligare en läkare sagt upp sig på läkarmottagningen i Löttorp, och vi kommer att hänvisas till Borgholm eller Kalmar i denna fråga. 
Någon ny skola kommer det ju inte att bli i Löttorp utan frågan skall ju utredas, och detta är ju som man hanterar frågor i Stockholm som man inte vill skall genomföras. 
Men att visa sig i tidningen och vara !!!!!!, det går ju bra, men agera det går tydligen inte. 
Valet är över ILKO och det märks. 
Per Einarsson

Ja, Ilko han har nog lite att svara på.
                         
*) Fotnot: Obs! Detta är naturligtvis enbart min benämning på honom och ännu ingen officiell utnämning. 
Per Lublin

             
Plats för kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar