Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 20 februari 2019

Premiärsång med koltrast!

Nu på morgonen har jag från min balkong hört årets premiär med en sjungande koltrast! 
I februari! 
Är varken i Frankrike, Grekland eller Italien utan hemma i Borgholm. Och jag har inte drömt.
Kommentarer 
Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR!

     

2 kommentarer:

  1. Gällande Anne Oskarsson

    https://thoralfsblogg.com/2019/02/18/riksdagsledamot-for-sd-fuskade-med-folkbokforingen/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant läsning om Anne Oskarsson och inblick i skendemokratiskt agerande.
      Jag visste att hon blivit tvångsbokförd på makens adress i Bröttorp sedan skattemyndigheten den 4 januari underkänt alla hennes försök att vara skriven i Borgholm kommun där hon egentligen aldrig har varit bosatt under överskådlig tid. Jag visste också om hennes försök att låtsasskriva sig i en pytteliten lägenhet i Borgholm som inte får användas som permanentbostad och att skattemyndigheten samtidigt avslagit hennes begäran att bli skriven där.
      Hade tänkt vänta med att skriva om det tills skattemyndighetens beslut vunnit laga kraft.

      Men om hennes märkliga begäran om ”skilsmässa” en vecka senare visste jag ingenting, inte heller om att skattemyndigheten därefter skulle ha ”anullerat” sitt beslut och godkänt hennes folkbokföring på en adress där hon aldrig bor.

      Så det blir nog för mig att ta tag i saken igen och publicitet för alltihop på LUBBES BLOGG.

      Radera