Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 18 februari 2019

Synd att Stefan inte ringde till Ilko när han skulle bilda ny regering!

Nu när Vänliga veckan är över går det ju att vara lite mer frispråkig igen. 
Efter att jag i veckan äntligen hade publicerat min kontenta om debaclet kring Åkerboskolan från kommunfullmäktigemötet i januari så kom jag på en annan sak som också hände den dagen - den 21 januari. Det var nämligen den dagen som den nyutnämnde (s)tatsministern Stefan Löfven skulle presentera sin nya regering. 
Så jag passade samma dag på att fråga vår lokale (s)måpåve Ilko Corkovic om Stefan hade ringt. Nej det hade han inte, svarade Ilko. 
Synd, för Ilko börjar bli lite väl maktfullkomlig och prestigestyrd för att längre platsa som kommunalråd här i Borgholm! 
Och hade Stefan ringt och frågat så hade Ilko flugit till Stockholm samma dag!

Kommentarer


Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar