Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 27 februari 2019

Kejsar Ilko I Corkovic: - Det är jag som bestämmer!

Kejsare Ilko Den Förste Corkovic - formellt kommunstyrelsens ordförande i Borgholm vet hur man sätter ner foten i kommunstyrelsen: 
- Det är jag som är kejsare och som bestämmer ... och jag säger att jag gör så här ... att vi gör så här! 
Ja ungefär så lät det när kommunstyrelsen efter ajournering och med dom givna röstsiffrorna 6 - 5 skulle ta beslut om hur kommunfullmäktige ska gå vidare med minimerandet av Åkerboskolan. Med undantag av att Ilko inte sade ordet kejsare - utan att det är han som är ordförande - och att vissa kände sig provocerade av honom. Hör HÄR! 

Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR!
                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar