Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 1 april 2011

Per Lublin reducerad med tio procent


Som jag tidigare skrev i ett inlägg den den 9 mars inledde jag den morgonen en fasta. Vägde då efter "hetvägg" kvällen innan 81 kilo.

På Maria bebådelsedag den 25 mars var det dags att börja trappa ned fastan med en halv våffla, bakad på en smet av ägg, smör, vatten och kolhydratfattig fiberhusk (istället för mjöl), med en klick creme fraiche med rödlöksklippp och några strimlor gravad lax. Frasigt och gudabenådat gott. För att i mitten av denna vecka börja äta både morgon, middag och kväll. Och vägde nu bara 73 kilo.

Reducerad vikt med 8 kilo från 81 till 73 blir i det närmaste 10 %.

Förra gången som jag fastade - för ett år sedan - hade jag föresatt mig att sedan övergå helt och hållet till LCHF-kost (då man frossar i fet god mat men avstår från vanligt bröd, potatis, ris, pasta, kakor och sötsaker), men det funkar naturligtvis inte under ett valår när man blir inbjuden i stugorna och det ena kafferepet avlöser det andra. Så efter ett år var jag tillbaka i min gamla övervikt igen.

Men nu hoppas jag att det ska bli bara LCHF framöver. Bättre framgång denna gång önskar jag mig själv. Jag brukar ju kunna vara ganska envis när det gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar