Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 1 juni 2012

Äntligen kan det bli champagnefrukostar på ålderdomshemmet! Skål för den nya lagen!


En ny lag trädde ikraft vid midnatt och gör det nu tillåtet för alla serviceboenden att servera alkohol till sina boende utan något krångel. Något ålderdomshem på fastlandet hade visst ordnat med champagnefrukost i morse. Jättebra! 
Dom gamla på våra äldreboenden är verkligen väl värda lite guldkant på tillvaron. 
Nu hoppas jag att våra gamla som vistas i vår egen kommuns äldreboenden också får glädje av den nya lagen. Jag förutsätter att det kommer att vankas både nubbe och pilsner till sillen i midsommar på samtliga äldreboenden i vår kommun till de äldre som så önskar. Det har kommunen faktiskt råd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar