Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 17 maj 2020

Onödigt elak

Var nog lite onödigt elak med mitt godisutdelande igår, både mot vårt kommunalråd Ilko Corkovic och mot TV-profilen m m Paolo Roberto. 
Teckningen som antyder att Ilko inte tycker att man behöver tvätta händerna är nog ganska orättvis. Jag tror säkert att han tvättar sina händer även om han kanske inte hinner göra det mellan varje handskakning och klapp på axlar.
Däremot verkar han ha svårt med ”armslängds avstånd” och Folkhälsomyndighetens rekommendationer om ”social distansering”. Här är några bilder som han har lagt ut på sin egen facebooksida under senare tid:

En elak bildtext hade varit:
"Nära och kära?"



NÄSTAN armslängd men inom hostnings håll.
Inte konstigt att hon lutar sig åt sidan.
Beskuret lite till höger

Samma med bilderna här nedan, där Ilko naturligtvis kan antagas ha tvättat händer både före och efter att han tog i rattar och handtag: 

 

Och stackars Paolo Roberto har väl fått ett tillräckligt helvete nu, så jag hade kanske inte behövt bidra med att lägga sten på bördan.  
Foton från fejjan
Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, ”klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar