Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 15 november 2011

Resare-Anders på matmässan i Älvsjö


Gissa vem som dök upp på redan på matmässans första dag? Jo självaste chefen för Ölands Näringslivskontor, Anders Nyholm, var där med en medarbetare. Nyholm var där minst en hel kvart, förmodligen för att förvissa sig om att alla i ölandsmontern hade skrivit på hans lista, den om att behålla det så kallade näringslivskontoret i nuvarande skick.

"- Du har väl skrivit på listan?" undrade han med ett fånigt flin.

Jag blev så arg så att det kokade inom mig.

"- Nehej du, och inte tänker jag göra det heller. Ska jag skriva på en lista så ska det vara om att lägga ner skiten blev mitt svar! Något som inte fungerar finns det ingen anledning att behålla!"

Anders Nyholm kanske inte gillade mitt svar för han lommade strax iväg, men han kunde gott höra sanningen. Så illa som han har skött verksamheten det senaste året går knappast att med ord beskriva.
Om Anders sedan gömde sig bland några vingårdars montrar  för att få tips till nya resor må vara osagt, men han visade sig inte mer vid ölandsmontern under hela mässan enligt vad jag har fått höra.
Ulf Hedman på Ölandsbladet har tidigare i humoristiska ordalag redan för ett par år sedan skildrat Anders Nyholms verksamhet i form av diverse resor av mer eller mindre lustbetonat slag och hans notor och räkningar ställda till kommunen, bl a en räkning på 3:- för parkeringsavgift i Kalmar.
Klicka här för att läsa mer från den gången!
Det ska bli intressant att få se Anders Nyholms räkningar för sitt besök på denna mässa när dessa dyker upp hos Borgholms kommun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar