Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 11 oktober 2012

Visst behövs det nytänkande!


Idag är det verklig Höstkänsla.... Dags att låta gammalt förmultna och börja tänka nytt!!!
Gomorron :)

Så skrev Dick Osvärn för en stund sedan på FaceBook. Jag lade dit en liten kommentar:

Tänk om det gick att så ett frö av detta i skallen på dom korkade politiker som styr i vår kommun!

2 kommentarer:

  1. Hej Per.

    Vad menar du med att politikerna är korkade?
    Isåfall är ju de som har valt dem också korkade.

    Sign: "En som inte vill bli kallad korkad"




    SvaraRadera
  2. Jag menar att alla dom politiker som kunde gå med på handelscenter med livsmedel etc på "Triangeln" (vid Karlshöjdsrondellen) måste vara korkade. Tyvärr handlade det om hela kommunfullmäktige utom Ölandspartiet!

    Dom borde skämmas som på detta sätt startat den utförslöpa för handeln i innerstaden och hela Borgholmområdet och som nu börjat med Hemköps konkurs!

    SvaraRadera