Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 3 maj 2011

Hängning av Peter Adolfsson i påskbjörken på torget avrådes vänligen men bestämt. Men debattera gärna!


Fick just ett mejl med reaktion på mitt blogginlägg i lördags ("Äggröra i huvudet"). Återger inledningen i mejlet här:

Hej Per,

läste Ditt bloggbidrag om Adolfsson! Ett sant ord, ett bra exempel på
felinvestering! Han skulle hängas i påskbjörken! En eländig "försköning" av
torget!

Att hänga folk i en björk är kanske att vara lite väl drastisk, det är inget som jag vill medverka till. Peter Adolfsson har vi för övrigt redan lyckligen blivit av mig, han har fått ett nytt jobb hemma i sitt Nybro. Så förhoppningsvis ska han i framtiden inte kosta kommunen ett enda öre. Och kanske vi också slipper fler hoppborgar på torget framför kyrkan!

Du som vill reagera på något blogginlägg, gör gärna det. Antingen genom ett mejl till mig på epostadressen per.lublin@gmail.com (jag återger det gärna här på bloggen utan att avslöja vem mejlet kommit från), eller så gör Du så att Du klickar på det blå ordet "kommentarer" här under.

Genom att klicka på "kommentarer" (där det står att det finns några) kan Du också läsa vad andra har skrivit. Även kommentarerna kan naturligtvis kommenteras, så en sådan här blogg kan bli en riktig debattsida!

3 kommentarer:

  1. Påsken är över. Så skynda och ta bort den vissna påskbjörken från torget så att frestelsen försvinner!

    F d medlem i Cityföreningen

    SvaraRadera
  2. Hej f d medlem i Cityföreningen!

    Det är Borgholm Energi som har ansvaret för att plocka bort påskbjörken. Har just ringt till dom och fick beskedet att den kommer att tas ner i nästa vecka. Så Du får försöka bärga Dig och stå emot frestelsen så länge :-)

    Hälsningar
    Per L

    SvaraRadera
  3. Björken är borta. Synd.

    SvaraRadera