Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 19 april 2020

Nio sidor dödsannonser i DN idag borde leda till eftertanke. Eller är vi blinda?

Idag är det nio (!) sidor dödsannonser i Dagens Nyheter. Det börjar nästan likna tidningarna i Italien. 
Detta borde leda till eftertanke inte minst för kommunfullmäktiges presidium och ledamöter. 
Det går att ställa in fullmäktigemötet i morgon - om det inte redan är gjort.
Annars borde ledamöterna i största möjliga mån delta hemifrån med hjälp av sin platta. Men får då anmäla detta snarast möjligt till kommunsekreteraren för att kunna bli inkopplade att delta på distans. 
Själv kommer jag att delta hemifrån om mötet mot bättre vetande och omdöme trots allt blir av. Vill verkligen inte bidra till onödigt många dödsannonser i Ölandsbladet. Coronaviruset är verkligen inte att leka med.

Kommentarer

Relaterade inlägg:
Ställ in kommunfullmäktigemötet på måndag - torsdag 16 april 2020 
Anders ställer in kommunfullmäktige i Hultsfred - fredag 17 april 2020
 Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar