Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 3 augusti 2020

Jönsson och Doris fast

Här är senaste nytt om det stora rånet i Böda natten till igår - när ägarfamiljen till ICA-butiken väcktes i sitt hem av rånarligan som under hot tvingade dem att släppa in dem i butiken.
Redan igår greps två personer som då befann sig i Borgholmstrakten - en man i sextioårsåldern och en kvinna i tjugoårsåldern. Detta kan man sedan en kvart tillbaka läsa om i Ölandsbladets nätupplaga. 
Vi kan kalla de gripna som nu sitter anhållna för ”Jönsson” och ”Doris - fast de heter förmodligen något helt annat. 
Var ”Vanheden” och ”Dynamit-Harry” befinner sig just nu förtäljer inte historien. Men vi följer händelserna och återkommer givetvis allt eftersom.
Kommentarer 
Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

2 kommentarer:

  1. Sickan heter han och troligtvis Jönsson i efternamn.

    SvaraRadera
  2. Se denna film Per. https://www.youtube.com/watch?v=kl7wH5IXBmM&feature=youtu.be

    SvaraRadera