Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 4 augusti 2020

Rättelse om kassaskåp. Samt titt på Jönssonligans alm

Här är det på sin plats med en rättelse av det som stod här i bloggen i söndags. Det rörde sig inte om något stort kassaskåp, det som försvann från Sjöstugans kafé vid Borgholm natten till i söndags. Snarare om ett mindre kassaskrin. 
Uppgiftern om dess innehåll varierar mellan att det innehöll 1500 kronor och att det var tomt så när som på fyra gem.  
Och så kan vi bidra med en bild på trädet i Kungsgårdsbacken som ”Jönssonligan” körde in i under sin flykt från polisen efter det stora rånet i Böda. 
En kraftig alm cirka 10 meter söder om infarten till Dtottning Victorias Vilohem 
”Jönssonligans alm” i Kungsgårdsbacken
 Närbild på skadestället
Bakom kameran: Per Lublin 
Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar