Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 8 augusti 2020

Veckans lördagsgodis med kräftor, en missad bröllopsdag och ett ödesdigert ”missförstånd”

Så här den åttonde augusti som av hävd och tradition är den officiella årliga premiärdagen för kräftor (även om fusk förekommer): 
När detta datum råkar infalla en lördag, så går det inte att komma runt de rödkokta läckerheterna i valet av dagens lördagsgodis. Så nu i coronatider när man får roa sig med minsta möjliga sällskap - och det är tio dagar kvar till pensionen kommer - så får det bli så här: 

Men jag kompletterar med lite extragodis som jag snappat på ”fejan”: 

 

Mannen fick allvarliga problem, då han glömde bort bröllopsdagen. 
Den upprörda hustrun säger då: 
-Jag hoppas att det står en gåva utanför garaget i morgon som går från 0 - 100 på mindre än 5 sekunder.. 
Nästa dag hittade hans fru ett litet paket framför garaget. Paketet innehöll en helt ny badrumsvåg.  
Mannen vårdas ännu på sjukhuset.

 

Sensmoral: Glöm inte bort bröllopsdagar!

 

Foto: Per Lublin 
Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar