Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 9 februari 2021

Utmärkt kommentar från utmärkt tandläkare

Grabbarna Skryt på Näringsinvecklingskontoret i Stadshuset har ju skroderat på kommunens Facebook-sida över hur många företag i kommunen som dom besöker - just nu lyckligtvis huvudsakligen på distans.       
Vilket bland annat har lett till att en tandläkare på det utmärkta tandvårdsföretaget snett över gatan - med ett team på sex personer anställda - har lagt in en kommentar: 
- Det finns dem ni inte ens ringde till...
Har själv inte kunnat låta bli att komma med en egen kommentar till detta: 
- Dom kommer nog när dom får tandvärk! 
Eller hur? 
  Kommentarer

 

Relaterat  inlägg:   
Ansvarslöst I: Fysiska företagsbesök - fredag 5 februari 2021

Vill du se mina senaste inlägg, ”klicka " R 

2 kommentarer:

  1. Jag har inte haft ett enda företagsbesök (telefon, digitalt eller annat) sedan jag flyttade hit för snart 14 år sedan och startade två företag. Mina grannar Kronan Restaurang och även Sinus däremot har haft flera besök av en viss politiker bara under 2020. Jag kanske ha fel politisk färg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha! Du är väl inte så intressant för ledartrion Ilko, Staffan och Carl för dom vet väl redan hur du röstar :-)

      Och tjänstemannamupparna Bröderna Skryt gör väl bara som dom blir tillsagda av Ilko!

      Radera