Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 29 november 2018

Kommunstyrelsen i tisdags om Åkerboskolan. Att lyssna på

Kommunstyrelsens möte i tisdags - där jag fick nöja mig med att vara åhörare sedan vi i Ölandspartiet har blivit av med vår självskrivna plats där - var väl ingen höjdare att lyssna på men fick duga som tidsfördriv medan jag den dagen satt på Silverlinjen för ett besök i svenska huvudstaden. 
Ordföranden Ilko Corkovic (S) dominerade som vanligt mötet helt och avbröt gång på gång politiker som han gett ordet samt av honom inkallade tjänstemän som han också "tog över" från. Förutom Ilko var det mest moderater som yttrade sig. 
Det ärende som tilldrog sig det största intresset handlade om Åkerboskolan och det kan ni själva lyssna på HÄR! 
Återkommer med mer om detta i morgon. 
Plats för kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar