Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 21 december 2015

Full i jul

Vet en som helt säkert kommer att bli riktigt full i jul, på självaste juldagen till och med. Tänker också avslöja vem det är här på bloggen imorgon. Det är inget att sticka under stol med eftersom vederbörande är högst offentlig och ofta visat sig full lite här och var även på annat håll. Oavsett hur folk har reagerat,
Tror inte att detta att det avslöjas i förväg på minsta vis hindrar vederbörande från att bli ordentligt full även denna gång. Sen kan man tycka vad man vill.
Kommentarer 

2 kommentarer:

  1. Månen...................

    SvaraRadera
    Svar

    1. Rätt gissat! Strålande!

      Men varför vara anonym istället för att visa att just du förstod vem jag menade?

      Radera