Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 10 december 2015

Ingen inbjudan till nobelfesten i Stockholms stadshus däremot till ett par märkliga tillställningar i Borgholms

Inte heller i år har jag fått något Nobelpris, inte ens har jag blivit inviterad till Nobelmiddagen i Blå hallen i Stockholms stadshus.
Däremot har jag blivit inviterad till ett par mycket märkliga tillställningar i Borgholms stadshus samma dag. Nämligen idag. Den första klockan 16.00 bakom lyckta dörrar i kommunstyreslerummet högst upp för att sedan förflytta oss nerför trappan till gyllene tingssalen klockan aderton för att klubba igenom de förslag som just klubbats under den hemliga kommunstyrelsesammankomsten, där t o m ett antal tjänsteskrivelser i ärendena har hemlig´stämplats tills vidare. 
Sådant smussel finns ingen anledning att ställa upp på, i synnerhet som nya Ölandspartiets eventuella närvaro inte på minsta sätt skulle påverka utgången av det hela.
Så här mörklagt och hemlighetsfullt får kommunalt beslutsfattande helt enkel inte gå till! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar