Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 14 december 2015

Tomteverkstad

-"Åh Gud, vilken tomteverkstad!" var det spontana omdömet från en som har följt hela kommunfullmäktigemötet ikväll. Och det kan man väl hålla med om. 
Tomteverkstad
Avsaknaden av särskilt kloka beslut var tydlig. Och om inte dom politiska tomtarna ville begripa så mycket om situationen på socialförvaltningen, så har jag nu i alla fall försökt få den debatten att komma igång även på det politiska planet. Vi får väl se vad som händer - om det händer något. 
Den allmänpolitiska debatten - som pågick under en timme - överlåter jag här till andra att recensera - även om jag hade några små egna recensioner från talarstolen under debattens gång. 
Ska som vanligt göra en meny som jag i sinom tid lägger ut här på bloggen, där ni då kan gå in och lyssna på dom olika delarna av föreställningen och ta del av valfria ärenden. 
Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar