Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 23 mars 2021

Efterlysning av synpunkter från Egby, Löt och östra sidan av Föra

Imorgon kväll onsdag är det meningen att kommunens beslutsfattare ska "fånga upp medborgarnas idéer och synpunkter för att utveckla den östra sidan av kommunen och göra den ännu mer attraktiv att bo och verka i året om". Och den här gången gäller det Egy, Löt och östra sidan av Föra socken.

Detta på ett möte som börjar kl 18.00 och är digitalt, så att man kan vara med fastän man sitter hemma vid datorn. 

Det låter ju bra, men då är det viktigt att beslutsfattarna lyssnar istället för att bara babbla själva. Och att medborgarna verkligen bryr sig och försöker att vara med och göra sina röster hörda.

För att kunna deltaga måste man föranmäla sig via e-post till kommun@borgholm.se 
Gör det så fort som möjligt, så får du en länk med inbjudan till mötet som du ska klicka på strax innan mötet börjar. Då kan du vara med i diskussionen hemifrån via din dator eller smarta telefon och komma med dina idéer och synpunkter. 
Mer info om hur det ska gå till kan lämnas av kommunsekreteraren Jonatan Wassberg på telefon 0485 - 88 354 (som även ska kunna nås under mötet).  
Svårare blir det för dem som inga datorer eller smarta telefoner har och som inte behärskar den nya tekniken. Hur ska dom kunna göra sig hörda i detta sammanhang?  
Dom får gärna ringa till mig med gammal hederlig vanlig telefon så ska jag försöka föra fram deras åsikter på lämpligt sätt. 
Per Lublin 
Telefon 0708 - 20 86 28

                           

Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, ”klicka " R  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar