Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 10 mars 2021

Vad tänker grabbgänget egentligen på?

I måndags som var Internationella Kvinnodagen hade jag fräckheten att påpeka här i min blogg att dagen inte på något sätt var uppmärksammad på vår kommuns hemsida. 
Kanske var den inte det - helt enkelt därför att ledningen i Grabbholms kommun medvetet valt att inte uppmärksamma dagen - för att slippa prat om jämställdhet och liknande. Sånt där bjäfs är väl inget att bry sig om, kanske dom tycker. Även fast dom undviker att säga såna saker öppet. 
Kollade både på morgonen, på förmiddagen eftermiddagen och kvällen, men där fanns inte så mycket som ett ord om Internationella Kvinnodagen bland de dagligen uppdaterade "nyheterna" på den kommunala hemsidan - som kommunstyrelsen för dyra pengar anställt en "kommunikatör" för att sköta och där kommunledningens görande och låtanden regelmässsigt beskrivs i den ljusaste dager. 
"Nyhetsartiklarna" den 8 mars handlade istället om en redan inledd strandstädningstävling och att Grabbholms kommun anställt en ny chef för Borgolms slottsruin - givetvis en grabb!  
Enda aktualiteter för den 8 mars på kommunens hemsida: Inledd strandstädningstävling och ny slottsruinschef som tillträder i juni
Vad tänker det styrande grabbgänget i Stadshuset egentligen på? 
Kanske dags att kvinnorna i vår kommun börjar säga ifrån? Innan grabbgänget får idén att avskaffa den kvinnliga rösträtten i kommunen.
Kommentarer

Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar