Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 11 maj 2018

Passa på och njut!

Magnoliaträdet här hemma i kvarteret som blommade så grant bara för en vecka sedan har nu tappat nästan alla sina blommor. En något falnad skönhet. Så fort kan det gå.
För bara en vecka sedan
Nu en något falnad skönhet
Så passa på och njut av den intensiva skönheten hos fruktträd och annat som nu blommar som bäst i trädgårdarna runt om på vår ö! Det går så fort!
Öland spirar!  
Foto Per Lublin 
Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar