Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 12 november 2020

Kommunfullmäktigemöten på distans bättre än i stora lokaler

Läste i bladet idag att det letas efter större lokaler för kommunfullmäktige så att ledamöterna framöver kan samlas på ett smittsäkert sätt utan att behöva trängas. 

Vad sägs om att man försöker få låna den nya stora ladugården på den Bertilssonska familjegården i Alböke? 

Skämt åsido, det behövs inga större lokaler. Det är bättre  - både ur smittrisksynpunkt och kostnadssynpunkt -att alla mötesdeltagarna kan deltaga på distans. Och det kan dom med redan befintlig teknisk utrustning om dom vill. 

Har för övrigt nu i veckan själv fått bekräftelse på att jag är välkommen att delta i nästa kommunfullmäktigemöte på distans. Det blir nu på måndagkväll.

Kommentarer

Vill du se mina senaste inlägg, ”klicka"  R!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar