Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 9 november 2020

Veckans jubilarer (vecka 46)

 UPPDATERAS ALLTEFTER SOM DET KOMMER IN TIPS!

 🌷 🌷 

🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂 🌷🌷

Några jämna* jubilarer i vår kommun nu i denna vecka (vecka 46) 

 

Måndag 9/11:

Fredrik Polback, Kvarnstad, 50 år 

 

Tisdag 10/11:

Erik Dahlström, Långlöt, 75 år 

Göran Broman, Rälla, 75 år 

 

Onsdag 11/11: 

Amandha Winst, Spjutterum, 30 år 

 

Torsdag 12/11:

Ann Carlsson, Bredsättra, 60 år 

 

Lördag 14/11: 

Anders Sandgren, Lindby, 60 år   

  


Stort grattis till er och alla andra som fyller år i veckan!!!

 

*) Fotnot: Här försöker vi nämna alla i vår kommun som fyller 30, 40, 50, 60, 70, 75, 80, 90 och 100 år! Samt om någon skulle råka fylla 105 eller 110! 

Har vi missat någon - eller vill du inte bli uppmärksammad? 

Hör av dig på tel. 0708 - 20 86 28 eller med ett mejl till per.lublin@gmail.com


Kommentarer

Vill du se mina senaste inlägg, ”klicka"  R!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar